Medewerkers vertellen

Petra de Wit

  • 3 minuten leestijd
<span id="hs_cos_wrapper_name" class="hs_cos_wrapper hs_cos_wrapper_meta_field hs_cos_wrapper_type_text" style="" data-hs-cos-general-type="meta_field" data-hs-cos-type="text" >Petra de Wit</span>

Adapteo

Petra de Wit heeft al diverse functies gehad binnen Adapteo. We vragen haar hoe zij al die diverse functies heeft ervaren in de 10 jaar dat ze bij Adapteo werkzaam is.

Afwisselende loopbaan door de jaren heen

Hoi, ik ben Petra en ik werk momenteel als Officemanager bij Adapteo.. Binnen Adapteo heb ik verschillende functies mogen bekleden. Lees snel verder om meer te weten te komen over mijn loopbaan bij Adapteo en hoe ik deze jaren heb ervaren.

Wat ik fijn vind aan Adapteo is dat ze altijd met mij mee hebben gekeken naar mogelijkheden en uitdagingen in mijn loopbaan binnen het bedrijf, waardoor ik deze verschillende functies heb mogen bekleden.

Mijn loopbaan bij Adapteo

Voordat ik bij Adapteo mocht komen werken, had ik een baan bij een kinderopvang. Hier ben ik, na 14 jaar dienstverband, door een reorganisatie in 2013 mijn baan kwijt geraakt. Het vinden van een baan was in die tijd erg lastig, maar ik kwam toen een vacature bij Adapteo tegen.

Onder de vacature stond de naam van Suzanne Schreuders (destijds Sales Manager). Omdat ik haar kende uit het dorp hoopte ik dat dat in mijn voordeel zou kunnen werken. Op goed geluk stuurde ik een sollicitatiebrief voor de openstaande vacature van Administratief medewerker binnendienst Sales. Na een fijn gesprek mocht ik in oktober 2013 aan de slag bij Adapteo in deze functie.

Na drie jaar deze functie met veel plezier vervuld te hebben, ontstond er een lege plek bij de receptie/ secretariaat. Interessant voor mij, want er lagen genoeg uitdagingen. Toch startte ik met enige twijfel de functie als receptioniste/secretarieel medewerker, maar wat heb ik het hier naar mijn zin gehad! Waar ik destijds in mijn eentje begon is het uitgegroeid tot een afdeling van drie medewerkers waar ik verantwoordelijk voor werd. Ik ben doorgegroeid naar de functie als Office Manager en mocht allerlei diverse zaken doen en regelen.

In september 2021 was er een uitdaging ontstaan bij de vestiging Hamburg Verhuur in Oude-Tonge op de sales afdeling. Stefan Wesdijk (destijds General Manager) en ik hadden toen al een aantal jaar samen gewerkt en het leek hem een goed idee als ik hem, en het team, zou komen helpen met deze uitdaging om meer structuur aan te brengen en nieuwe medewerkers in te werken op de openstaande plekken. Dit was voor de duur van zes maanden.

Na vijf jaar bij het secretariaat gewerkt te hebben was ik toe aan een nieuwe uitdaging en dat zagen mijn leidinggevenden ook goed. Samen hebben we gekeken naar de mogelijkheden. Per 1 januari 2022 startte ik bij Hamburg Verhuur in mijn functie als Office Manager om hier Stefan te kunnen ondersteunen en allerlei andere zaken op te pakken.

Wat mijn huidige werk als Office Manager zo leuk maakt, is de diversiteit aan werkzaamheden. Ik hou van uitdagingen, wil graag dienstverlenend zijn, wil graag dingen regelen en dit kan ik allemaal in mijn huidige functie vinden.

Typisch Adapteo

Typerend voor Adapteo is dat het een groeiend bedrijf is en overal waar het kan de mogelijkheden/kansen opzoekt en weet te pakken. Ik vind het heel bijzonder dat ik dit heb mogen meemaken vanaf 2013, toen het bedrijf bestond uit 12 medewerkers op de vestiging in Klundert, tot het bedrijf dat het nu is met momenteel 160 medewerkers en 4 vestigingen!

Daarnaast weet Adapteo ook regelmatig een leuk feestje te organiseren zoals een BBQ in het najaar en een kerstdiner in december. We hebben ook de nodige uitstapjes gemaakt. Zo hebben we in december 2016 geld opgehaald d.m.v. sponsoring voor Serious Request als bedrijf, door vanuit Klundert naar Breda te lopen en te fietsen. Bij aankomst hebben we een cheque overhandigd met een heel mooi bedrag erop: €3.210,-.  En om niet te vergeten zijn we in februari 2019 een weekend met alle medewerkers naar Winterberg geweest!

Adapteo heeft mij vertrouwen gegeven

Wat ik fijn vind aan Adapteo is dat ze altijd met mij mee hebben gekeken naar mogelijkheden en uitdagingen in mijn loopbaan binnen het bedrijf, waardoor ik deze verschillende functies heb mogen bekleden. Ik heb zelf ook de mogelijkheid gehad om hierin mee te denken. Ze hebben mij het vertrouwen gegeven en daar ben ik Adapteo erg dankbaar voor!

Sinds oktober 2023 is Petra doorgegroeid naar teamleider projectcoördinatoren.

Kom ook werken bij Adapteo

Word jij enthousiast van Petra's verhaal en wil je ook bij ons aan de slag? Lees hier meer over werken bij Adapteo en bekijk onze vacatures!

Meer weten over onze aanpasbare gebouwen?

Wil je een medewerker spreken of meer weten over onze aanpasbare gebouwen? We denken graag me je mee. Neem vrijblijvend contact met ons op. 



Petra is begonnen bij Cabin Concurrent en hierna bij Hamburg Verhuur. Directbouw, Wagenbouw, Van Hamburg Verhuur, De CabinConcurrent, Primakabin en Dutch Cabin Group zijn in oktober 2023 gefuseerd tot Adapteo Benelux.